Onderzoeksvragen
Hoofdonderzoeksvraag
Op welke manier dient het framework van de taalmindset in de (vreemde)taalklas ingezet te worden om een op groei gerichte mindset te ontwikkelen bij taalleerkrachten (Engels, Frans, Nederlands) en leerlingen secundair onderwijs?
Lijst van diensten
-
Deelvraag 1Lijstitem 1
Wat is de initiële leercultuur van de taalklas en de initiële taalmindset van de leerlingen en de leerkrachten?
-
Deelvraag 2Lijstitem 2
Waarom kiezen leerkrachten vooral voor bepaalde interventies uit het framework en wat ervaren leerkrachten en leerlingen als effectief in verband met de taalmindset?
-
Deelvraag 3Lijstitem 3
Wat is de leercultuur van de taalklas en de taalmindset van de leerlingen en leerkrachten na de interventies?
-
Deelvraag 4Lijstitem 4
Hoe kunnen we het framework van de taalmindset en de daarop gebaseerde taaldidactiek optimaliseren?
-
Deelvraag 5
Hoe ervaren taalleerkrachten het onderzoeksgeïnformeerd werken en wat zijn de belemmerende en bevorderende voorwaarden om onderzoeksgeïnformeerd te kunnen werken in teacher design teams?