• Home
  • Taalmindset
  • Aan de slag
    • Inspiratie
    • Boek
    • Navormingen
    • In the picture
  • Team
  • Contact
  • Home
  • Taalmindset
  • Aan de slag
    • Inspiratie
    • Boek
    • Navormingen
    • In the picture
  • Team
  • Contact


Onderzoeksvragen



Hoofdonderzoeksvraag

Op welke manier dient het framework van de taalmindset in de (vreemde)taalklas ingezet te worden om een op groei gerichte mindset te ontwikkelen bij taalleerkrachten (Engels, Frans, Nederlands) en leerlingen secundair onderwijs? 

Lijst van diensten

  • Deelvraag 1

    Wat is de initiële leercultuur van de taalklas en de initiële taalmindset van de leerlingen en de leerkrachten?

    Item koppelen Lijstitem 1
  • Deelvraag 2

    Waarom kiezen leerkrachten vooral voor bepaalde interventies uit het framework en wat ervaren leerkrachten en leerlingen als effectief in verband met de taalmindset?

    Item koppelen Lijstitem 2
  • Deelvraag 3

    Wat is de leercultuur van de taalklas en de taalmindset van de leerlingen en leerkrachten na de interventies?

    Item koppelen Lijstitem 3
  • Deelvraag 4

    Hoe kunnen we het framework van de taalmindset en de daarop gebaseerde taaldidactiek optimaliseren?

    Item koppelen Lijstitem 4
  • Deelvraag 5

    Hoe ervaren taalleerkrachten het onderzoeksgeïnformeerd werken en wat zijn de belemmerende en bevorderende voorwaarden om onderzoeksgeïnformeerd te kunnen werken in teacher design teams?

    Item Link

UCLL - Research & Expertise

Expertisecentrum Education and Development

Hertogstraat 178 - 3001 Heverlee

Disclaimer

Niets van de gegevens verzameld via deze website wordt doorgegeven aan derden. Wij volgen het cookie- en privacybeleid van UCLL.


© 2025 

UCLL Research & Expertise

Share by: